måndag 6 oktober 2008

Borta bra men hemma bäst

Igår kväll återkom vi till Falköping efter en skön helg på Tjörn. Vädret har varit över förväntan och det dåliga vädret har varit på kvällarna och nätterna. Bilden ovanför är när vi åkte in till Stenungsund på fredagen. Hade glömt mössa till Alfons hemma så vi åkte när mamma ändå sov. Hittade en jättemysig mössa på POP till Alfons. Jag fyndade ett linne för 49:- på Gina Tricot och två koftor på Cubus. Lite lagom sådär.

Alfons och jag tränade på pussmunnar när vi åkte till Stenungsund. Han tränade hårt!
När vi komhem igen så var det solsken och Alfons fick leka ute. Det är värdefullt när vi är på Tjörn. Alfons har massor att upptäcka och leka med. Det roligaste är nog dock att kasta bollar till hundarna eller ge äpple till hästarna.

På kvällen fick jag födelsedagspresenter, parfym och bodylotion från Tobias. Diskmedelsbehållare från mamma och L-G, samt en eltandborste. Fick även pengar som ska gå till linserna.


´

Alfons är idag på dagis och jag hade tänkt träna innan jag skulle hem och plugga. Dock hittar jag inte mitt träningskort. Kommer inte ihåg vart jag la det när jag hade det senaste. Om jag inte hittar det idag ska jag åka upp imorgon och fixa ett nytt. Jag hoppas jag kan träna ändå. Borde ju fungera med mitt körkort. I eftermiddag/kväll ska jag och prova linserna. Spännande!

Förresten, i torsdags innan vi åkte till Tjörn fick jag ett jätteroligt telefonsamtal. Chefen från IVA ringde och vill att jag börjar jobba där direkt när jag är klar med skolan. Visserligen bara som timvikarie till att börja med, men jag går heltid de första sex veckorna då det är lång introduktionstid. Känns så bra!
Nu är dock våran hemtelefon död efter helgen, så jag hoppas inga fler ringer.

På torsdag ska vi åka till Gekås i Ullared och då får jag väl köpa oss en ny. Fungerar ju inte riktigt utan hemtelefon.

0 kommentarer: