måndag 27 oktober 2008

Måndag

Måndag idag och jag ställde klockan på 8.00 för att jag ska slippa känna att hela dagen försvinner. Vilket den lätt gör när man jobbar kväll. Innan jobbet idag ska jag ringa och boka en tid hos en frisör. Ska fixa ordning lite papper som ska med till jobbet och laga lite mat. Strax efter 13 behöver jag åka till jobbet för att vara i tid. Måndagskvällarna är lite smått sega att jobba, man börjar en timme tidigare, d.v.s 14.00 istället för 15.00. Detta för att det är APT möte och dagpersonalen ska ha möjlighet att gå. Dock bidrar det till att kvällen blir väldigt lång för de som går kväll.

Schemat den här veckan är lite hattigt, idag och imorgon jobbar jag kväll, onsdag dag, torsdag ledig, fredag dag, lördag ledig och söndag kväll. Orsaken till detta är att jag egentligen skulle ha jobbat hela helgen, men på lördag fick vi ingen barnvakt och T jobbar också.
Innerst inne tyckte jag han kunde ansträngt sig för att byta, men icke.

Nej usch, jag är inte på humör idag.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det känns skönt att jobba!
Du skulle frågat mamma om hon kunde passat gullungen till helgen, det hade hon säkert gjort!Samt tyckt varit väldigt roligt.
Hälsa och krama Alfons.