onsdag 1 oktober 2008

Dubbelsuck!

När jag kom till dagis satt Alfons och ritade. Pratade en liten stund med honom och fröken innan jag lyfte upp honom ur stolen, vi kikade på djuren på bondgården och rätt vad det är så spyr Alfons. DÅ kläcker fröken att det går maginfluensa på dagis. Det tycker jag att vi skulle fått reda på redan i förmiddags när han lämnades.
I och med att jag varit dålig, och Alfons lite lös i magen så är det inte omöjligt att vi har haft maginfluensa istället för matförgiftning. Men eftersom jag inte hört om någon maginfluensa så antog jag matförgiftning.
Han har dock inte visat några mer tecken på att må dåligt och har ätit med god aptit ikväll. Men imorgon får han vara hemma från dagis, jag vill inte riskera något.
Och om han skulle spy eller så, så kan vi inte åka till mamma förrän på fredag. Men jag hoppas verkligen att både Alfons och jag mår bättre imorgon.

Jag har i alla fall lyckats äta lite idag, och det är ju egentligen ett måste för att man ska må bättre.

Ikväll börjar världens bästa serie igen, Greys Anatomy!
Jag kommer sitta bänkad framför tv:n med en piggelin i handen.

0 kommentarer: