onsdag 22 oktober 2008

Skapa rutiner

Just nu känns det som om jag mest försöker skapa rutiner. Det är svårt att hinna med allt man hann med innan nu när man helt plötsligt jobbar igen. Sen tar ju dessutom pendlingen ungefär 2 timmar per dag. Det tar på krafterna och jag är oftast väldigt trött när jag kommer hem.

På jobbet går det bra, det har varit med patienter under två dagar än vad det var under mina sista två veckor på praktiken. Och det är skönt, tiden går så mycket fortare. Det är massor att lära sig, men jag har tid på mig. Jag går ju ändå bredvid i 5-6 veckor.
Alla har gratulerat mig till att vara färdig och tycker det är roligt att jag är tillbaka. Sådant känns väldigt skönt! Nu hoppas jag bara att det dyker upp ett långvik innan jag är klar. Vore perfekt!

Alfons lämnades på dagis för en liten stund sedan. Jag ska strax laga middagsmat och duscha innan jag behöver åka om ca 2,5 timme. Idag väntar kvällsjobb och imorgon tidigt. Det är nog det värsta, hade KSS legat i Falköping hade det inte varit några problem. Men att komma hem runt 23 och behöva åka vid 06 dagen efter, det känns nästan meningslöst att åka hem bara för att sova.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Sv: Tack för tipset, det får jag nog prova. Vart kan jag få tag på den då?