tisdag 28 oktober 2008

Godmorgon tisdag!

Redan tisdag, veckorna springer verkligen förbi nu när jag jobbar igen. Även idag ställde jag väckarklocka, men en timme senare än igår.

Gårdagskvällen gick bra och fort. För första gången upplevde jag min handledare som lite mer avslappnad och mänsklig. Hon kunde prata om andra saker än jobb. Dock hade jag problem med mina nya linser, torra ögon och såg suddigt på nära håll. Vilket gjorde det ansträngade att läsa av alla kontroller och kunna läsa på datorn. Det är konstigt, just detta med torrheten. Jag bytte i fredags till en tjockare lins, just för att slippa de torra ögonen. Men som det känns nu så var de tidigare linserna bättre än de jag har nu. På torsdag eller fredag ska jag svänga förbi synoptik och prata med dom.

Igår tog jag mig äntligen i kragen och bokade en tid för klippning och slingor. Känns lite jobbigt att behöva gå till ny frisör, men nu har jag fått denna rekomenderad från svärmor. Som trots att hon är 25 år äldre än mig alltid är snygg och fräsch i håret.
På måndag har jag fått tid, kunde fått tid redan i veckan, vilket faktiskt känns lite oroväckande. Men men.

Har inte så mycket planerat innan jobbet idag. Leka med Alfons och slänga ihop en pastagratäng till middag. Ikväll väntar sängen i stort sett direkt när jag kommer hem för imorgon börjar arbetsdagen 07:00. Och imorgonkväll har jag lovat att bjuda Robert på fika så det måste jag handla med mig hem.

Hoppas ni får en jättebra dag! Och ni har faktiskt blivit lite dåliga på att kommentera, jag vet att ni läser!

0 kommentarer: