tisdag 7 oktober 2008

Stress inför kommande arbetslöshet

Jag förstår inte varför jag blir så stressad inför arbetslösheten. På något sätt kommer det att ordna sig, det är jag övertygad om, men ändå är det ett stressmoment. Jag är oerhört tacksam över att en av oss har en inkomst som kommer i alla fall och att vi har en underbar familj som ställer upp så mycket det bara går.

Har pratat med arbetsförmedlingen och det bästa verkar vara att skriva in sig där redan den 20 oktober, även om jag jobbar heltid i fyra veckor. Då kanske det blir lättare med ersättning osv från akassan också.
Imorgon ska jag ta mig i kragen och ringa till enhetschefen på IVA och kontrollera så att allt verkligen stämmer, samt ringa CSN och förhoppningsvis få bekräftat att mina poäng räcker för nya studielån.

Nu ska jag dock strax åka och hämta Alfons och när vi kommer hem väntar bad och middag.

0 kommentarer: