måndag 10 november 2008

Det bästa vs Det värsta

Det bästa med dagen:

  • Jag vaknade utvilad 06.00 imorse.
  • Efter jobbet ikväll väntar två och en halv dags ledighet.
  • Jag har goaste ungen idag som är på strålande humör.

Det värsta med dagen:

  • Väntan på att något elektronikföretag ska komma och installera ComHem uttag, med min otur kommer dom lagom när jag står i duschen och ska fixa mig innan jobbet.
  • Ute är det regn, blåst och mörkt, idag får vi inget dagsljus.
  • Jag börjar redan klockan 14.00 idag. Det är bara en timme mer, men hela kvällen känns dubbelt så lång!

Detta är en ganska kort sammanfattning av min dag. Om två timmar ska Alfons vara på dagis, vad vi ska göra innan dess är säkerligen att bygga med Lego, vilket numer är hans favoritsysselsättning. Jag hoppas innerligt att tv-killarna kommer medans jag är på jobbet. Jag hatar att ha främmande människor springandes i mitt hem. Ännu värre är när de använder huvudnyckeln för att komma in.

0 kommentarer: