onsdag 12 november 2008

Jäkla strul-linser!

Idag har jag linserna ni, men vänster krånglar fortfarande. Inte att det gör ont utan att det skavet och jag ser suddigt. Jag ska prova att plocka ur den och rengöra och se om det blir bättre, annars får det väl bli glasögonen fram tills jag får de nya linserna. Förhoppningsvis på fredag.

Idag kommer mamma på en kort visit till oss, hon kommer om förhoppningsvis någon timme, och stannar tills imorgon. Mys! Alfons väntar som en tok, så fort han hör någon i trappuppgången så springer han till dörren och ropar "MORMOR". Nu ligger han dock och sover, vilket jag hoppas han gör en bra stund framöver, dels så jag hinner plocka undan här och dels så att han orkar vara vaken lite längre ikväll.

Idag "firar" även jag och Tobias fyra månader som äkta makar. Helt otroligt hur fort tiden går, men samtidigt känns det som om vi varit gifta i flera år. Tycker inte ens att det är konstigt längre att heta Johansson. Känns naturligt.

Idag har jag faktiskt tagit tag i att rensa vårat vitrinskåp för att få plats med julporslinet. Så mamma slipper få en fullständig chock när hon kommer och det fortfarande står ouppackat.

0 kommentarer: