tisdag 25 november 2008

Tisdag

Tisdag idag vilket innebär jobb, kväll dessutom. Känns relativt bra. Resten av veckan börjar jag tidigt vilket jag föredrar nu när jag är småbarnsförälder. På tal om att vara det, i natt har jag inte fått sova mycket. Alfons har en besvärlig hosta som gjorde att han spydde igår kväll. Fick ordna ny kudde osv till honom och efter det kunde han inte somna om. När jag gick och la mig vid 23.30 så låg han och pratade i sin säng, vilket han hade gjort då i två timmar. Frammåt en timme senare blev han tyst. Dock vaknade han inte långt därefter och hostade och skrek. Då fick han komma in till mig och där var det samma visa. Skrik och gråt. Men ändå, ska han envisas med att gå upp 06.00. Tobias var dock väldigt snäll och satte sig i soffan med Alfons till 7.30 så jag fick sova lite iaf.

Alfons är på dagis nu och jag ska strax sätta mig i soffan, varva av och äta lunch innan jag ska åka. Med tanke på snön kommer jag nog få åka lite tidigare till jobbet idag.
Tre har fortfarande inte hört av sig, om jag inte hört något i slutet av veckan ska jag ringa tillbaka och även se om Siba inte kan hjälpa mig. Dom vet ju verkligen hur det har varit eftersom jag varit där varenda gång telefonen krånglat. Just nu hade det varit skönt med en tre-butik i Skövde.

Idag ska jag inte gå med någon av mina ordinarie handledare, känns väl ganska bra, fast jag hade önskar att jag får återgå till samma patient som jag var i helgen. Alltid skönt att vara hos någon man känner och dessutom följt ett par dagar. Det är ju inte så ofta som vi har patienter som blir kvar en längre period. Men det är charmen med yrket också.

Idag måste jag även be Tobias att skicka mina betyg till VHS. På måndag ska dom vara inne, en vecka senare kommer ett första antagningsbesked. Lite nervöst. Fast jag är nog mer nervös över hur det ska gå med CSN. Men det löser sig.

0 kommentarer: