onsdag 19 november 2008

En dålig dag

Idag har det inte varit någon speciellt bra dag på jobbet. Jag har känt mig ofokuserad och gjort misstag. Känns riktigt jobbigt! Framförallt är det när jag stöter på dessa motgångar som jag verkligen börjar fundera över på om jag passar på IVA, om jag kommer fixa att läsa till sjuksköterska och om detta är rätt yrke för mig. Jag blir väldigt osäker.
Därför känns det väldigt skönt att vara ledig imorgon. Jag behöver samla lite energi inför helgen. Komma tillbaka på topp. Är det hög belastning på jobbet i helgen, kommer det att bli en tung helg.

Min underbara make är på affären och köper lite choklad till mig. Lite tröst till Greys. Efteråt kommer det att bli sova. Jag är väldigt trött! När kommer tröttheten vända? När kommer jag känna att jag orkar göra annat på kvällarna än att bara fastna i soffan efter att Alfons somnat? Jag längtar efter att fortsätta med fotoalbumen, men jag har ingen ork. Orken försvinner på jobbet...

Usch, jag saknar någon att prata ostört med. Någon att bara prata ut med.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Alla gör vi misstag.. Det är det som gör oss till människor :) Och du är definitivt inte den första på IVA att göra misstag och du kommer inte att bli den sista heller. Men jag är helt övertygad om att du gör ett jätte bra jobb och om du väljer att läsa vidare till ssk så kommer du att bli en jätte bra ssk :). Jag känner dig så väl att jag vet att du kommer att klara av det :) och att du kommer att göra ett jätte bra jobb!