tisdag 11 november 2008

Strulig måndag

Hade en känsla igår eftermiddag av att kvällen på jobbet inte skulle bli så bra. Och jag hade rätt, en halvtimme efter att jag börjat så fick jag väldigt ont i vänstra ögat. Har haft lite ont i ögonen några dagar innan, men har ändå kunnat jobba. Men igår gick det inte, jag försökte in i det längsta. Men vid 18 tiden fick jag ge upp och åka hem. Och jag är glad att jag gjorde det, för senare under kvällen hade jag inte klarat att köra hem då jag hade svårt att se.

Idag har jag i alla fall varit och pratat med min optiker. Hon visste inte riktigt vad det kunde bero på men jag ska få prova ytterligare en ny lins. Känns lite retligt när jag var där i förra veckan och berättade att de nya linserna fungerade jättebra och att de kunde beställa hem fler. Men men. Om inte dessa nya linser kommer fungera bättre så tror jag att jag får köpa nya glasögon istället. Idag går jag med glasögon, och det är jobbigt på sätt och vis också, jag ser mycket sämre med de jämfört med linserna.

Vi har varit på bvc också och vägt Alfons. Han har gått upp i vikt, vilket känns skönt med tanke på att han äter så dåligt igen. Vi ska avvakta med provtagningar för att se om det är något fysiskt fel på honom ang maten, eller om det bara är psykiskt. Till lunch idag åt han dock jättebra! Jag hoppas det vänder snart.
Annars så tvättar vi idag, och jag ska nog röja lite här hemma. Imorgon kommer mamma förhoppningsvis och hälsar på.

0 kommentarer: