söndag 21 december 2008

Fjärde advent och solen skiner

Kan erkänna att det inte känns som fjärde advent idag. Solen skiner starkt ute och om man inte hade julgran, tomtar och adventsstjärnor så skulle jag tro att det var vår på intågande.

Fikat igår gick bra och var uppskattat. Vi har dock massor kvar! Kvällen blev lugn i soffan, kollade tågtider till stenungsund på tisdag och det hela slutade med att jag får avboka klipptiden på morgonen och åka tidigare för att vi ska slippa åka buss. Allt har blivit omständigare när Tobias måste jobba sent.

Håller på och försöker få tag i sjukvårdsrådgivningen, Alfons har fått ögoninfektion så jag ska kolla om vi behöver ett läkarbesök eller om vi kan försöka få bort det själv. Imorgon kommer jag få ta första vab-dagen någonsin. Alfons får nämligen inte vara på dagis med ögoninfektion. Tråkigt för han att han missar sista dagen innan "jullovet".
Nu ska jag ringa, sedan ska vi ner till stan en sväng för att komma ut. Har vi tur träffar Alfons på tomten!

0 kommentarer: