torsdag 11 december 2008

Kluven

Usch, jag är så kluven om jag ska jobba imorgon och jobbet vill veta det redan ikväll. Är inbokad att jobba natt imorgon, så jag kan tycka att det räcker med att jag ringer under morgonen imorgon, men men.
Jag är fortfarande genomförkyld, har så ont i halsen att jag inte ens kan dricka kolsyrad dricka, än mindre knappt äta något. Hostar och har ont i bihålorna. Men jag har ingen feber. Bör jag stanna hemma? Känns ju inte sådär jättelämpligt att jobba på en intensivvårdsavdelning genomförkyld.

Öronen är bättre, antagligen så var det så att jag hade ett rejält tryck i bihålorna. Så jag slapp gå till vårdcentralen, vilket jag är tacksam för. Räcker med att jag har ett besök på hudmottagningen på sjukhuset i Skövde nästa vecka.

Har fått brev från AF idag, dom tvingade mig att söka två jobb. Känns ju kul när man vet om att man ska börja plugga, förhoppningsvis. Men samtidigt så ska väl alla behandlas lika. Och för många är nog denna regel bra. Det bästa av allt är dock att jag redan hade sökt jobben. Så fort jag får reda på att jag är beviljad studielån så ska jag avskriva mig från arbetsförmedlingen. Ingen idé att gå där när jag vet att jag ska börja plugga i januari.
På lördag är det bara en månad kvar tills det är inskrivning på högskolan.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ju inte som att du ska jobba i morgon. Bättre att vara hemma och kurera dig ordentligt.

Krya på dig!