måndag 22 december 2008

Mycket att ordna

När man har sjukt barn när man är arbetslös är det lite mer komplicerat att fylla i alla grejer till FK. Jag som inte tycker om att ha kontakt med FK överhuvudtaget, tycker det har blivit mycket nu det senaste. Jag fick ringa om när jag var sjuk, jag fick ringa för att få reda på min föräldrapenning och nu fick jag fylla i massa när Alfons är sjuk.

Trött är jag också. Alfons kom tassandes precis när jag började somna igår kväll. Sedan låg han och sparkade och pratade tills klockan var 03, hade då varit i min säng sedan 23.30. Då gav jag upp och la honom i sin säng igen och sa till honom att stanna där. Det gjorde han uppenbarligen och han somnade också för han vaknade vid 07. Men jag, jag är fruktansvärt trött och på ett riktigt dåligt humör.

Har i alla fall ring till dagis och sjukanmält Alfons. Han är lite bättre i ögat idag men han klagar på att det kliar så jag hade inte vågat skicka dit honom. Har även ringt och ombokat min klipptid som jag hade imorgon. Vårat tåg går samtidigt som jag skulle ha varit hos frissan. Får ta det den 29:e istället.

Idag tvättar jag och ska slå in de sista julklapparna, baka knäck och kola samt packa. Imorgon vid den här tiden så anländer jag och Alfons till Göteborg för tågbyte. Jag känner mig aningens stressad över att vi ska åka tåg. Det kommer inte bli en lätt resa.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Det går säkert bra att åka tåg, Alfons kommer att älska det! Hoppas ni får en skön jul och tack för det fina julkortet!! Kram moster