söndag 21 december 2008

Pluttskruttis

Alfons har varit på bättre humör idag, igår natt var första natten på en vecka som han sov bra. Det märktes idag. Men han är riktigt mammig, och jag tycker faktiskt att det är mysigt. Får väl se vad jag tycker om någon vecka.
Han har jobbigt med sina ögon dock. Kliar och klibbar fast sig. Pratade med sjukvårdsrådgivningen, och det enda vi kan göra är att tvätta, tvätta, och tvätta samt hålla honom hemma från dagis. Har det inte blivit bättre om en vecka får vi söka sjukvård. Jag börjar dock misstänka att jag börjar få samma. Kliar i ögonen. Antingen är det bara för att man vet att det smittar samt linserna, eller så får jag samma.

Om en stund ska Tobias åka till jobbet, och jag har riktigt tråkigt. Funderar på att gå och lägga mig med min bok när han åker. Eller så ser jag klart på Heartbreak Hotel. Beslutsångest.

0 kommentarer: