torsdag 18 december 2008

Godkväll torsdag!

Äntligen torsdag. Jag gillar torsdagar, kan det vara för att helger närmar sig?
Dagen har varit helt okej. Har pratat med chefen på jobbet om mina planer för de närmaste åren. Svårt att avgöra om hon blev irriterad eller tyckte att det var bra att jag började läsa igen. Men men, nu är det gjort och det känns faktiskt skönt!

Har nyligen lagt Alfons i sängen efter att ha gett honom alvedon. Han börjar få feber pluttis. Så nu hoppas jag verkligen att han får en bra natt. Han har inte sovit ordentligt på hela veckan och det blir ju extremt tröttsamt till slut. Jag får inte mycket gjort heller på kvällen. Dock verkar han ha problem med att somna för han ligger där inne och pratar och slår nappen i spjälorna.
På tal om spjälor. Ungen föll på att skrämma livet ur sin mamma i natt. När klockan var runt 03 så sitter Alfons i sängen brevid mig och pratar! Han har alltså klättrat ur sin säng och gått in till mig! När klockan ringde på morgonen så upptäcker jag dessutom att han tagit en tur förbi köket och tänt våran stjärna. Lilla tok!
Det är därför det är dags att köpa en vanlig säng till honom, för att undvika olyckor. Risken är väl dock att han kommer upp hela kvällarna.

0 kommentarer: