måndag 29 december 2008

Måndag

Äntligen måndag, vanlig veckodag utan dessa jäkla mellandagar. Jag är inte speciellt förtjust i helgdagar. Jag tycker om vanliga veckodagar när posten kommer, affärer är öppna, företag går att få tag i etc.

Idag ska jag äntligen klippa mig. Luggen är lång och utväxten börjar bli allt mer synlig. Samt att det ska bli väldigt skönt med egentid! Jag ska nog även ta en tur in på de få butiker som finns i stan.
Alfons är på sitt jävligaste humör idag. Har öronproppar i öronen, och gör allt som han är så medveten om att han inte får göra. Är detta vad som kallas trots? Annars blir jag orolig över hur det kommer bli när trotsen verkligen kommer.

Det verkar även som om jag och Alfons åker till Tjörn redan imorgon. Eventuellt kommer vi hem på fredag, eller så kommer bara jag, och så åker jag ner igen efter två jobbnätter och stannar ytterligare en vecka. Om det fungerar för mamma vill säga.

0 kommentarer: