onsdag 17 december 2008

Samla energi

Jag är väldigt trött efter dagen, men jag har saker som måste göras. Annars kommer jag vara superstressad på fredag kväll. Risken är nämligen att jag jobbar på fredag också. Imorgon skulle jag behöva vara på dubbla ställen. IVA frågade dock först så där blir det, men sedan ringde kommunen och frågade också. Ibland önskar jag att dygnet var längre och att man kunde klona sig själv.
Nu sitter jag i soffan och försöker samla tillräckligt energi för att ställa mig upp igen. Alfons har precis somnat och jag bönar och ber för att han ska få sin första bra natt för veckan.

Känns väldigt skönt att allt är klart inför högskolestarten. Det jag har väntat på innan jag har velat outa mig för mycket, är beslut från CSN och det kom idag. Har nämligen missade poäng från ett par år tillbaka då jag fick för mig att läsa till gymnasielärare. Men nu visade sig att mina poäng räckte för att jag ska få läsa igen. Jag är oerhört lättad över detta då det är något som verkligen tärt på mig i flera år, sedan jag bestämde mig för att läsa till sjuksköterska.
Nu ska jag verkligen slita mig igenom den utbildningen för att inte missa några fler poäng.

Idag hade jag läkarbesök på hudmottagningen. Det visade sig att mina molusker eller vad man ska kalla det är godartade. Positivt, men, landstinget kommer inte att ta bort dom. Utan då får jag vända mig till en plastkirurg. Och hur mycket kommer inte det kosta?
Jag ska se om jag kan prata in mig på kirurgen här i Falköping. Annars kanske mamma kan dra i lite strängar på sitt jobb. I värsta fall får jag flirta in mig hos en kirurg på jobbet. :P

0 kommentarer: