tisdag 17 februari 2009

Bägaren rann över!

Efter en liten stund här vid datorn imorse så tänkte jag ta tag i pluggandet och koncentrera mig på att få det organiserat idag. Skulle koppla in skrivaren och skriva ut betygskriterierna för tentan. Det är ganska enkla att följa, så de är riktigt bra att ha. Då går det inte att installera våran skrivare på datorn! Vid det lagen så växte irritationen och bägaren rann över.

Jag slängde på mig kläder och kastade mig ner till Expert där jag slängde datorn på disken och sa "Nu får ni fixa detta! Jag vill ha min dator! NU!". Men försäljare, ja försäljare, vad ska man säga? Pedagogiska oförstående jävla människor! "Nej, men vi installerar office åt dig, så du kan öppna alla dina dokument. Och behöver du skriva ut får du ladda ner drivrutiner från Lexmark, annars tar du med dig dokumentet på ett usb-minne och kommer ner hit så skriver vi ut åt dig."



Det tog honom en timme att installera office, och han fick det ändå inte att fungera. Och drivrutinerna från Lexmark fungerar inte heller, men jag tänker då fasiken inte åka ner dit igen! Hela min förmiddag har gått åt att stå på Expert. Jag fick dessutom veta att om jag hade hällt ett glas vatten i datorn, då hade jag fått en ny direkt! Så det kan ni ju räkna med att jag ska göra!



Nästa vecka tidigast är min datorn tillbaka. Ytterligare en vecka att våndas och svära över denna gamla harv med andra ord. KUL!

1 kommentarer:

Malin sa...

HejHej! Lite problem med datorn ser jag. När vi köpte ny dator så fungerade det inte att installera skrivaren med skivan. Kollade på hemsidan och då stod det att jag skulle ansluta datorn utan att installera något... Kan va ett tips... Kram