torsdag 26 februari 2009

Beslutsångest och funderingar

Jag har mängder att fundera över. Jag vet inte riktigt hur det står till med allt eller hur det har blivit såhär, men jag har insett att jag inte trivs riktigt med att läsa i Jönköping. Jag tror att det just är hela den här grejen med praktiken som gör att det inte känns bra. Jag vill verkligen inte behöva vara ifrån min familj under de perioderna. Och det verkar inte som om det är helt lätt att få beviljad dispans heller.

Jag blir bara arg när jag tänker på att Skövde inte fick behålla sin eximinationsrätt. Jävla skola!


Och jag vet vad alla tycker, jag ska inte tänka på detta nu, det är långt kvar osv. Men sån är jag, och det är bara att acceptera det. För hur det än är, så kommer detta påverka inte bara ett val utan flera som jag kommer fatta.



Det är lite mycket igen här, och så har det sett ut ett bra tag nu. Jag börjar verkligen lessna. Halva dagen kan vara bra, sedan kommer alla funderingar och tankar.
Jag har insett att jag behöver skaffa mig någon utomstående att prata med. Någon som inte känner mig och som jag kan vara helt öppen med. Jag önskar att jag kunde vara det här, eftersom jag har lättare för att skriva än att prata. Men tyvärr är det omöjligt.



Nu ska jag sova. Imorgon väntar jobb 7-16 på IVA.

2 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

du vet att du kan öppna en till blogg dit du bara kan bjuda in läsare. på så sätt kan du skriva om det som är jobbigast utan att de du inte vill ska läsa, kan läsa? Du går bara in på instrumentpanelen och väljer ny blogg. sen har du båda framför dig när du loggar in, så kan humöret bestämma vilken du skriver i...

skulle ge dig alla mina kramar, men behöver några själv just nu. så du får en jättestor istället!!

Anonym sa...

Låter jättebra att hitta ngn att prata med.Det hjälper oftast otroligt mycket!!