tisdag 10 februari 2009

Godmorgon underbara värld!

Jag har haft en riktigt bra morgon, en såndär morgon som inträffar allt för sällan. Jag och Alfons blev sena till dagis, men vad gör väl det när ungen utan protester klär på sig overall och stövlar och tycker att mamma är snygging trots att jag ser ut som ett lik och bara slängde på mig en mössa över håret. Han såg nog att jag för första gången på riktigt länge mådde riktigt bra.

Jag och Tobias har nog nått en milstolpe i vårat liv. En sådan som kommer vara avgörande för mycket, som kommer göra att vi mognar oerhört. Vi skärper båda till oss, saker sopas inte under mattan längre i risken för att såra osv, vi tar upp allt. Det är jätteskönt! Men, vi behöver fortfarande gå i familjerådgivning för att få hjälp, men första steget har vi tagit själva. Familjerådgivningen kommer till största del handla om att undvika att hamna såhär långt ner igen.

Men det känns lite skumt att saker bara vänder, att så mycket ångest bara försvinner under en kväll. Nu vet jag orsaken till ångesten och nu sätter jag mig inte där igen.

Jag försvann från bilddagboken igår, men så fort jag hittar minneskortet till kameran så återkommer jag och med jävligt mycket roligare bilder!

Idag tror jag bestämt att jag ska ringa och boka tid för tatueringen. Nu är det dags att göra den. För nu kan den symbolisera att jag är stark och står på egna ben.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du är starkare än du tror Malin och du får tillåta dig själv att vara svag i mellan åt. Både utåt och för dig själv.