söndag 22 februari 2009

Det var den helgen det...

Har verkligen inte känts som en helg. Igår gick jag upp 06, vilket var plågsamt eftersom jag hade somnat vid 03 på natten och under de tre timmarna enbart drömt om att tentan sket sig.
Men jag kom upp och fick iväg Alfons till sin farmor och körde till Jönköping. Väglaget var riktigt bra, trots att det hade snöat innan. Jag vara nere vid 8-tiden så jag pratade lite med några som jag gick i samma grupp som.

Klockan 9 fick vi tentan och i samband med att jag öppnade den och började läsa spred sig en totalt förskräckelse över mig och panik. Tankarna var "Jag kommer aldrig klara den, jag kommer få tenta om!!" "Jag kan inget... herregud..."
Men när jag sedan började bearbeta frågorna så slutade det med att jag svarade på alla frågor, och förhoppningsvis har jag skramlat ihop tillräckligt med poäng för att bli godkänd och få ett E. Då blir jag supernöjd!
Vid 11 tiden kände jag mig färdig så jag gick igenom allt en sista gång och lämnade sedan in tentan. Det var inte många kvar vid den tiden, men det var skönt att veta att vi hade 4 timmar på oss.
Jag tog en snabb sväng förbi IKEA på vägen hem och köpte en lampa åt svärmor.

När jag kom hem la jag mig och vilade en stund eftersom Alfons och farmor skulle gå ut. Det slutade dock med att jag stenslocknade och Tobias fick hämta Alfons. Jag vaknade runt 17 tiden.
Då gjorde jag mig i ordning och åkte sedan till Herrljunga där jag festade tillsammans med Robert och co. Där blev det lite väl mycket att dricka och ja, det blev väl lite fel så Tobias och svärmor kom och hämtade mig i natt. Jag är oerhört tacksam för att jag har så underbara människor i mitt liv, som ställer upp när jag har det jobbigt.

Tack till alla mina vänner, och släktingar för att ni finns där för oss just nu.

Nu ska jag strax hoppa in i duschen, sedan ska jag sova. Imorgon börjar en ny kurs i skolan och det blir en heldag.

0 kommentarer: