tisdag 10 februari 2009

Trist med negativa människor

Jag tycker det är så trist med negativa människor, och framförallt de som inte kan hålla sig negativs inom sig istället för att häva ur det sig till andra. Jag förstår inte vad erat problem är?

I vilket fall som helst, Tobias har gått till jobbet. Vi har haft en så bra dag. Jag hoppas det börjar ljusna för oss. Det känns så. Det finns en mening med saker som händer, och jag tror och hoppas att vi kommer komma starkare ur detta.

Jag fick nya Amelia idag förresten, och som alltid skumläste jag tidningen lite förut. Fastnade vid horoskåpet, som var skrämmande.
"Det här är en tid när gamla bekanta plötsligt dyker upp och skapar oro i luften. Glömda känslor bubblar upp och du vet inte längre om du ska ta ett steg framåt eller bakåt"
Detta ska jag klippa ut, hänga upp på kylskåpet och fundera över varje dag. Jag vet ju redan mitt beslut och jag har valt att gå framåt istället för bakåt. Men samtidigt så tror jag att allt detta har hänt av en orsak.

Jag ska sova tidigt idag. Försöka iaf. Imorgon ska jag måla hallen en sista gång på morgonen, sen ska jag läsa. Seminarium på torsdag igen.

0 kommentarer: