tisdag 20 maj 2008

Dubbelsuck!

I julklapp fick vi ett litet kort med ett ordspråk på av Angela Att städa när man har småbarn, är som att skotta när det fortfarande snöar!
Och ja, det stämmer verkligen!
Jag försöker verkligen få lite ordning här hemma, det har varit ett kaos i en vecka nu. Men jag har en hopplös unge som öppnar alla skåp, plockar ur saker överallt och slänger sina leksaker till höger och vänster. Jag blir så trött! Jag måste verkligen fixa det värsta medan han är vaken, damsuga, diska och städa badrummet. Så fort ungen har somnat, så måste jag plugga. Enda uppehållet jag ska ha idag, är under DH. Om jag så ska sitta halva natten med skiten så får väl så vara.

Igår tog vi en tripp till IKEA, L&L följde med, men i egen bil, vilket var tur för vi fick inte ens in hälften i vår bil. Vi köpte massa saker till bröllopet. Bland annat dukar, filtar, ljus, ljusstakar, skålar, servetter, glas. Känns skönt att ha det avklarat och framförallt att det blev så billigt.
Blev även lite burkar och grejs till Alfons.

Nu måste jag börja damsuga om jag ska ha en suck att bli klar innan Alfons ska bada om en timme.

1 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Så sant som det är sagt..nästan omöjligt att hålla hemmet städat medans barnen är små =O Man gör ngr ryck medans dom sover men efter dom vaknat o 5 minuter senare så råder det ju samma kaos igen!

Ha en bra dag!

Ulrika