torsdag 29 maj 2008

Helt fel tajming!

Imorse vaknade Alfons för tidigt för sitt eget bästa, runt 06.30 och va jättetrött. Fick honom att somna om runt 9 tiden och då sov han 3½ timmar. Jag tänkte att jag skulle passa på att fixa mitt sista skolarbete så jag kunde maila in allt och kanske få en ordentlig natt sömn. Visst fan lägger datorjäveln av igen. Har inte fått igång den på hela dagen, så när Tobias vaknade konstaterade vi att vi får åka och köpa en ny dator. Vi hade ändå planerat att göra det, men först i höst. Nu blev det ju bra mycket tidigare, och vårat konto är inte glad nu! Det blev iaf en laptop denna gång, en HP. Jag är nöjd, men har fruktansvärt dåligt samvete över att det blev såhär. Ännu mer dåligt samvete har jag eftersom jag nu sitter här, jättetrött och vet inte hur jag ska orka ta tag i skolarbetet. Känner mig så jäkla dum om jag inte fixar det ikväll, får då känns det som om Tobias tror att jag behövde en dator idag för att göra annat. Men jag behöver den till skolan.

I vilket fall som helst, Robert har varit här ikväll och hjälp mig med diverse trix att få igång den gamla datorn. Och eftersom jag köpte ett USB-minne idag också, så ska jag strax sätta mig och lägga över allt det viktigaste på minnet, så jag inte riskerar att bli av med det. Robert är så snäll som alltid kommer hit och hjälper mig med datorn. Jag är verkligen tacksam för en så go vän!
Han visste dock inte riktigt vad det är som orsakar att den lägger av hela tiden, men han misstänkte virus, så när allt är borta ska jag ominstallera hela datorn och sedan måste vi försöka sälja den. Vi behöver de extra pengarna nu. Så vet du någon som behöver en dator, hör av dig!
Tänker dock inte sälja den förrän jag vet att den fungerar.

Alfons har dock varit på ett riktigt gott humör idag, och det väger upp mycket av allt som händer nu. Jag bara önskar att allt kunde lugna ner sig och vara som vanligt ett tag.

Tack Robert för all hjälp idag. Du betyder mycket för mig, och utan dig som vän vet jag inte vad jag skulle ta mig till.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med bärbar men synd att den pajja så ni fick panikhandla.. aldrig skoj ju. rädd för att det snart blir sammahär.. nu vill lillen på armen ha matttt. take care