torsdag 15 maj 2008

Jag blir så irriterad på mig själv!

Irriterad både på mig själv och på att tiden alltid ska gå så jävla fort. Jag skulle verkligen behöva stanna klockan i ett par timmar för att hinna med allt som ska hinnas med.
Men samtidigt så har jag mycket om och men bara mig själv att skylla.

Dagen har varit bra, men den har gått för fort. Alfons vaknade tidigt, som vanligt, men jag fick honom faktiskt att somna om vid 7.30, annars hade han aldrig fixat dagen. Jag mitt dumma arsle, trodde att han skulle sova max en timme så jag somnar med honom. Klockan 9.30 väcker Alfons både mig och Tobias. Jag fattade inte att det ens var morgon eller att jag hade varit uppe med Alfons tidigare, så jag vänder mig om och fortsätter sova. En kvart senare kommer Tobias in och säger att Linda är här. HELVETE! Vi skulle ju träna!!
När jag masat mig upp ur sängen så visar det sig att Linda redan varit och tränat, och jag konstaterar att jag inte kommer hinna träna innan Tobias börjar jobba.
Slänger på mig kläder och går en runda med Solo i alla fall. Så lite motion har jag fått.

Efter frukost och lite gos med Alfons så damsuger jag hela lägenheten och slänger ut mattan i vardagsrummet eftersom Solo spytt på den i natt. Plockar ordning det värsta och busar sedan med Alfons. Vid 13 tiden återkommer Linda, med dottern. Tobias får lägga Alfons i vagnen innan han åker till jobbet och jag och Linda dricker kaffe och snackar kroppar och utseende på balkongen.
Ibland är det skrämmande hur vidrigt lika hon och jag är. Man skulle nog nästan kunna missta oss för systrar.

Ungarna vaknade 16! Och fick då mellanmål och lekte. Trodde att vi skulle kunna skjuta på middagen lite eftersom båda ungarna gick och åt äpple i flera timmar. Men icke, vid 18 tiden var båda vrålhungriga så jag hade inget annat val än att fixa middag, springa ut med Solo och plocka ordning efter mellanmålet.

För ungefär en timme sedan fick jag en väldigt trött Alfons i säng och insåg själv att jag har många timmars plugg framför mig. Varför är jag så jävla dum att jag ALLTID sätter mig med plugget sista dagen? Imorgon måste läraren ha mitt mail innan lunch. Och innan lunch jobbar Tobias och jag har ingen möjlighet att maila då.

Tur det finns energidryck och snus en sådanhär kväll. Och tack gode gud att man har så underbara vänner att man är på strålande humör trots att hemmet år uppochnedvänt och disken skriker på mig.

Plugget skriker nog högre så ciao!

0 kommentarer: