fredag 2 maj 2008

Som jag inte ska göra...

Nu gör jag precis så som jag inte ska göra.

För det första, jag sitter här, när jag egentligen borde sitta hängandes över skolböckerna och passa på när jag är ensam ikväll. Detta kommer innebära att jag pluggar halva natten.

För det andra, jag äter vitchoklad. Fine - man ska unna sig något ibland. Men måste man överdriva som jag? Detta kommer innebära att jag svettas som en jävla gnu på gymmet imorgon.

Men något positivt i allt det negativa, vid vägning imorse hade jag gått ner ytterligare 1kg! Alltså 11.2kg sedan 7 januari. Insåg även, att jag har gått ner 25 (!!!!!!!) kg sedan Alfons föddes. Visst, en del rann väl av direkt när ungen kom ut, men många kilo vet jag med mig att JAG har kämpat bort. Helt otroligt. 25kg det är mycket det. Fler ska det bli!

Idag har vi förresten varit i Skövde. Vi beställde de nya förlovningsringarna och min vigselring. Kändes som om det var dags. Nästa helg är det ju dryga två månader kvar. Förlovningsringarna kommer i slutet av nästa vecka, då ska vi dit och prova. Sen ska min ena ring skickas igen för att sätta i en sten. Så den kommer väl komma tillbaka någon gång i mitten/slutet av juni. Spännande!
Vi har även skickat hindersprövningen idag. Vi är ute i senaste laget kanske, men det borde ju inte ta dom två månader att godkänna oss. Sen är allt i stort sett färdigt.
Lite småplock kvar.

Nej, jag får väl ta tag i de där jävla skolböckerna. Skoltrött? Vaddå? Jag?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra då vet jag vart du är någon stans ;)

Anonym sa...

Oj, gud så bra det går för dig med vikten! :)
Måste oxå erkänna att jag är lite avungsjuk över att du snart ska gifta dig, så spännande!Kram

Anonym sa...

Hindersprövningen tog bara 3 veckor för oss så det ska ni nog hinna lugnt:-)