onsdag 21 maj 2008

Ett helt jävla fel dag!

Redan vid midnatt i natt så kände jag att den här dagen skulle bli kaosartad. Och ja, så har den varit!
Från början, Alfons vaknade när vi skulle lägga oss runt midnatt. Jag kände direkt att han kommer inte somna om det närmaste, så han fick följa med in i vår säng och ligga hos oss. Runt 02-03 tiden hade jag gett upp och lät honom hålla på och vända på sig ungefär 1000gånger på en minut. Tobias fick honom att somnat runt 04 tiden. 06 slår ungen upp ögonen och tycker att vi ska gå upp. Efter många om och men går vi upp och han äter välling i soffan. Jag är i stort sett medvetslös som sovit dryga 2 timmar på hela natten.
Försöker få honom att somna om runt 8-9 tiden men han vägrar så jag inser istället att jag verkligen måste släpa mig ut med Solo. Väl hemma äter vi frukost och sen lägger jag Alfons. Vi somnade runt 10 tiden, jag vaknar några gånger och konstaterar att han inte är vaken. 13.15 släpar vi oss upp ur sängen och inser att allt har blivit förskjutet idag.
Sen tog det dryga timme tills Tobias kom hem från jobbet och Alfons hann med att ställa till med allt jävla sattyg en unge kan hålla på mig. Slå katten, dra katten i svansen, hälla ut solos vattenskål för tredje gången samma dag, slå mig flera gånger, kasta leksaker... osv.
Behöver jag ens nämna att den här dagen är åt helvete?

Tack gode gud för att Tobias kom hem från jobbet och tog med sig Alfons och Solo till affären och sen på en promenad, så jag får tyst och kanske hinner göra något vettig med skolarbetet. Fast jag känner hellre för att dra täcket över mig och önska att jag kunde vrida tillbaka tiden ett par veckor.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Usch vilken liten skitunge ni hade ;-) Tur att dem är goa ibland oxå, annars hade man väl lämnat bort dem :-D