onsdag 28 maj 2008

För mycket funderingar för mitt eget bästa!

Mycket som snurrar i huvudet nu, och framförallt mycket ångest. Har aldrig tidigare haft "problem" med ångest, men nu de senaste veckorna har det varit påfrestande.
Antagligen är det detta som gör att jag sover så jäkla dåligt, framförallt de nätter då jag är ensam. Igår somnade jag 02.30, hade precis kollat på klockan eftersom jag va uppe hos Alfons, och sen somnade jag. Alfons vaknade 06.30 = sovmorgon, och då fick jag gå upp. När Tobias sedan kom upp sov Alfons middag och jag diskade. När jag va klar gick jag och la mig en stund och sov i 1½ timme.
Det jobbiga med att sova lite, är inte att gå upp på morgonen med Alfons, utan just oron varje kväll om hur natten kommer bli. Känner att jag sitter uppe längre och längre, just för att jag ska bli trött. Sen ligger jag ändå och vrider på mig i timmar i sängen. De få natter som Tobias är hemma, då sover jag som en gris. Är antagligen helt slut.

Känner att det är mycket osynlig stress runt mig nu. Skolan, bröllopet, semester, viktnedgång, städning, mamma-livet.. osv.
Mycket jag kan påverka, men även mycket jag inte kan påverka.
Det enda jag känner, är att jag vill sluta älta allt.

0 kommentarer: