lördag 3 maj 2008

Lördag.

Äntligen lördag! Fast ja, känner inte så stor skillnad mot övriga dagar. Har massa jag ska göra idag. Och, jag borde satt igång direkt när jag och Alfons gick upp vid 07.30, men icke. Trött som ett svin på morgonen idag. Alfons vaknade 04 i natt och vägrade somna om efter välling, han somnade lagom innan Tobias kom hem och la sig vid 06. Jag släckte lampan vid 00.30, 01.30 hade jag fortfarande inte somnat, så jag är lite seg idag. Men jag har bara mig själv att skylla.

Idag måste jag städa, jag måste börja med den om några minuter. Vid 12 ska jag väcka Tobias och då åker jag och Linda iväg till gymmet. Jag hoppas att Tobias fortsätter med städningen medan jag tränar. Sen måste jag iväg och handla i eftermiddag. Jag måste även plugga, eftersom jag körde fast totalt igår. Behövde mammas hjälp, men när jag insåg det så hade mamma redan somnat så jag fick inte svar förrän idag.

Ikväll behöver jag även baka tårtbottnar. Ska göra en liten tårta tills imorgon. Sen tänker jag vara så lat så att jag köper resten av fikat. Så det så. Inte en dans på rosor att vara en lattemamma. Man har ett stressigt liv då.

Jag skulle även behöva ta tag i lite omsorg av mig själv. Som att måla naglarna, så dom inte går sönder hela tiden. Göra inpackning i håret och lägga ansiktsmask. Men när ska man hinna?
90% av min vakna tid går åt till att hålla koll på Alfons. 10% sitter jag och halvsover i soffan innan jag masar mig in till sängen.

Städningen ropar på mig och Alfons river ur alla lådor i skrivbordet så jag får väl ta tag i livet nu. Snart är det kväll igen.

0 kommentarer: