söndag 11 maj 2008

Welcome home!

Länge sedan jag bloggade. Inte lätt när det varit soligt och fint och när man haft tusentals saker att göra.
I onsdags åkte jag och Alfons ner till mamma på Tjörn. Vilken bra helg vi valde! Vi har haft strålande sol och 25 grader varmt hela tiden. Helt otroligt! Jag är lika brun som efter en vecka i Turkiet. Solen på kusten tar så mycket bättre än här hemma i inlandet.
Alfons har röjt som en galning. Grävt i sanden, hällt vatten överallt, ätit hästbajs, lärt sig säga Totto (häst), jagat hästar, jagat hundar, jagat katter samt busat en hel del med mormor. Vi har verkligen haft det jättebra. Så skönt att ha varit ute hela dagarna och grillat massa god mat på kvällarna. Jag vågar nog fasiken inte ställa mig på vågen efter den här helgen!

Tyvärr så glömde vi kameran där nere, har tagit fina kort som jag gärna ville delge er, men det får vänta.

Mammas gamla hund Solo är med oss hem. Hon har bråkat så med mammas yngsta så vi tyckte att hon skulle komma hit och vila upp sig. Förhoppningsvis stannar hon till midsommar, annars blir det 3-4 veckor. Kommer vara mys!

Nu ska jag ta en välbehövlig dusch efter bilresan hem, sen gosa med Tobias som ska iväg och jobba vid 22. Är jag förvånad?

0 kommentarer: