måndag 5 maj 2008

Första dagen på veckan.

Måndag igen. Dagen har gått oerhört fort och jag vet egentligen inte riktigt vad jag gjort med tiden. Fick lite sovmorgon idag, Tobias och Alfons väckte mig vid 08.30. Åt frukost och vaknade till en stund innan jag åkte iväg och tränade. Idag gick det mycket bättre med astman. Körde 25 min kondition på Crosstrainern innan styrka. Visserligen va jag rejält trött när jag körde styrka, men ibland är det skönt att ta konditionen först. Ska nog göra samma på onsdag.

Efter dusch och lunch åkte jag ner till LSS-kontoret och träffade chefen. Fick mitt schema inför sommaren och det såg helt okej ut. Förutom att hon lagt in mig på ett heldags pass den 12 juli och det blir ju lite knivigt att både hinna jobba och gifta sig. Men hon visste om att vi ska gifta oss så när jag påpekade datumet plockade hon bort det direkt. :)

Väl hemma så möttes jag och Tobias i dörren, han åkte iväg till jobbet och jag tog upp Alfons som vaknat. Han hade dock sovit lite väl lite så eftermiddagen har väl inte varit på världens bästa humör. Han älskar dock att vara ute på balkongen med sina leksaker och prata med grannarna, så där har han varit i flera timmar. Ibland har han kommit in och kollat läget hos mig.

Fick honom att somna för ungefär en timme sedan och jag har gjort HLR övningar. Lagom tråkigt, men det är ju väldigt nyttigt att kunna.

Planerna för kvällen är en kvällskaffe med Linda samt genomgång av morgondagens redovisningar. Har mycket att redovisa imorgon så risken finns att jag blandar ihop allt. Men sånt löser sig.

Imorgon är Tobias ledig hela dagen så vi ska nog till djurparken och leka om det är fint väder. Tycker nog Alfons är riktigt roligt.

0 kommentarer: