tisdag 27 maj 2008

Irriterad!

Jag har försökt skriva blogg-inlägg i flera dagar, men inte lyckats få dom uppdaterade, då det är något strul. Det är lagom irriterande! Men nu gör jag ett försök till och hoppas på att jag får det uppdaterat.

Igår fick jag en halvdag i Skövde, utan Alfons! Och jag måste erkänna att det var helt ljuvligt. Åkte med Linda och Linnea som ändå skulle dit och köpa skor. Jag fick inhandlat en hel del till bröllopet, igen. Bland annat sidenband och underkläder. Jättenöjd! Alfons fick även ett par sandaler och ett par crocs som han blev helt överlycklig för imorse. Och Tobias blev inte bortglömd han heller, en skjorta och en t-shirt. Jag fick mig två par balerina skor, ett par rosa och ett par vita. Ett par var tom gratis. Sånt gillar jag!

Idag tog vi en sväng ner på stan på förmiddagen. Jag hade ärende till Apoteket och Lindex som jag inte hann med igår. Sen träffade vi på Alfons farmor och tog en fika med henne innan vi åkte hem. Väl hemma så bytte jag om och åkte iväg och tränade.
På gymmet hade jag dock en mindre trevlig upplevelse. Va bara jag och en till kille och tränade, och jag märkte att han satt och kollade på mig när jag körde de första maskinerna. Brydde mig inte speciellt, då det är lätt att man gör det. Men när han kom fram och ville ge mig massa råd ang min träning och dessutom följde mig på de flesta maskinerna och ville ge råd, då tyckte jag att det blev obehagligt. Hade bestämt mig för att köra ett fullt pass idag, men jag orkade inte med att han gav mig råd, så jag flydde därifrån och missade några maskiner.
Gymmet är verkligen platsen jag åker till för att få min egentid. Och vill jag prata med någon, då gör jag det. Jag tycker ändå att man låter andra tränande vara ifred och inte ger massa råd. Ialla fall om man märker att personen ifråga inte uppskattar det, vilket han verkligen borde märkt.

Hemma igen så sov Alfons, och jag tog en snabb dusch innan vi åkte ner och hämtade Linda på jobbet och Linnea på dagis. Tog en snabb fika på stan innan vi åkte till Willys för veckohandling. Lagom kaosartat med två trötta, hungriga och törstiga ungar. Och dessutom en affäre där det för tillfället är totalt kaos på grund av renovering.
På vägen hem hämtade Tobias ut kläderna från HM. Som för övrigt var jättefina!
Sen hem, och ännu mer kaos. Solo behövde ut, middagen behövdes lagas och både Alfons och Linnea var på sitt sämsta humör och slogs, knuffades och kastade saker på varandra. När middagen väl var på bordet vid 19 tiden hade dom redan fått snabbmakaroner och köttbullar, och var hyffsat nöjda. Men sen slog tröttheten till och varken jag eller Linda kände att vi orkade mer. Linda åkte hem med Linnea och jag gav Alfons välling. Han stensomnade.
Sen däckade jag i soffan, trots att jag skulle diskat. Äh, fan. Disken kan vänta tills imorgon!

Sov gott!

0 kommentarer: