onsdag 24 september 2008

Centrala Studiestödsnämnden

Jag har fått papper från antagningen idag med en personlig kod som berättigade mig att titta vilka betyg och poäng som antagningen har inrapporterade på mig.
Fick reda på lite positiva poäng från min högskole tid, men det fattas fortfarande 7.5 poäng som jag vet att jag är godkänd på, men står som underkänd. Irriterande, men inte mycket att göra åt nu. Jag har förhoppningsvis poäng så det räcker för att bli beviljad ytterligare studielån på högskolenivå. Detta kommer i så fall underlätta mitt (vårat) liv oerhört.
Men om det inte skulle vara så, så tänker jag inte ge upp. Jag tänker skicka in vartenda dokument jag har på min sjukskrivning, leta upp min gamla kurator och be om intyg, samt skriva ett personligt brev till CSN.
Jag hade flera goda skäl till att vara sjukskriven samt avbryta min utbildning. Vilket jag är enormt glad för idag, för hur det än är, så är inte gymnasielärare ett yrke för mig.

Om jag mot förmodan ändå skulle få ett nej från CSN så hoppas jag på annan lösning. Banken. Böna och be. Be mamma om hjälp.

Jag vägrar låta CSN krossa mina drömmar om att bli sjuksköterska!

1 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Hejhej..Tassar bara förbi o tipsar om att jag har två st nya tävlingar på min blogg. Du har varit med o tävlat hos mig tidigare. Blidde tyvärr ingen vinst då men nu har du chansen igen :D