torsdag 4 september 2008

En löjlig sak

Igår skulle jag hämta ut mitt nya körkort som hade kommit.

När jag kommer dit berättar den där statligtanställdatjohejsanbruden för mig att jag visst måste ha med mig papper om att jag har bytt efternamn! Det pappret har jag slängt, just på grund av att alla företag har fått in namnändringen och för att jag läste brevet från vägverket NOGA innan och där stod att jag ENDAST behövde ha med mig mitt gamla körkort!!

Nu har jag i alla fall skrivit ut ett utdrag ur folkbokföringen på mig själv och ska åka ner idag igen. Får se vad dom säger då. Där står det KLART OCH TYDLIGT att jag hette RIXMAN som ogift!

Suck! Dessa statliga myndigheter!!!

Måste dessutom ner och bråka med Swedbank också, ytterligare ett statligt företag. De anställda där måste se väldigt dåligt. Två gånger nu har jag fått ett nytt visa kort med RIXMAN på istället för Johansson! Serriöst? Detta trots att det står Johansson på ansökan!!!

0 kommentarer: