torsdag 4 september 2008

Tomt och tyst

Här har det varit tomt och tyst i några dagar. Har helt enkelt inte orkat sätta mig och uppdatera, har varit jättetrött på kvällarna och förkylningen har bidragit till att jag tittat på tv och somnat redan vid 21.

Idag är jag ledig, skulle jobbat med mina handledare är inte där så det blev inget. Känns faktiskt ganska skönt. Känner knappt att jag hade orkat en dag till med förkylningen, dessutom är jag så rädd för att smitta patienterna som redan är infektionskänsliga.

I tisdags var det fullt upp, massor som hände och det var roligt. Igår var en betydligt lugnare dag, men mer psykiskt påfrestande. Tog hand om en 1½ år gammal tjej som var riktigt dålig. Mer kan jag inte avslöja på grund av tystnadsplikten, men det gjorde så ont i mitt mammahjärta. Hon bättrade dock på sig lite på eftermiddagen och fick gå till avdelning istället för att vara hos oss, och det var skönt!
På vägen hem stannade jag till på BR leksaker och köpte såpbubblor, sandset och en såndär grej med pluppar och hammare som dom ska spika på, till Alfons. Det tyckte jag att han förtjänade, att ha ett friskt barn är underbart just nu! Han blev iaf jätteglad. Dessutom blir han 1½ år på måndag så det fick vara en tidig present till det.

Idag är han på dagis trots att jag är ledig. För jag ska plugga och söka jobb. Ska ringa till ett ställe där jag sökt och ett annat där jag vill börja. Tycker sådana samtal är extremt svåra att göra dock, vet inte riktigt vad jag ska säga, men det löser sig.

0 kommentarer: