måndag 15 september 2008

Vart tog dagen vägen?

Jag och Alfons åt ett litet mellanmål och gick sen och la oss vid 11:30. För 45 minuter sedan vaknade jag och panik! Alfons är inte kvar i sängen... Hörde att han stod och slog på ytterdörren med en sko (???). Gick upp till honom och frågade om han var hungrig när jag såg klockan. "Jaaaaaaaaaa, mammaaaa!" Med världens hängläpp. Stackars plutt, jättehungrig!
Och bara för att man får panik och borde haft maten färdig för sisådär 2 timmar sedan, så är det svårt att hitta något som går snabbt att laga. Blev dock fiskpinnar och pulvermos. Bättre än inget. Alfons åt hela sin portion och det var länge sedan.

I och med att vi sov strax över 3 timmar, så känns det som om hela dagen har försvunnit. Allt jag skulle fixa, hur ska jag hinna?
Ska strax ställa mig och diska så är det viktigaste klart i alla fall.

Nu är det nog ingen risk att jag somnar på praktiken i natt...

0 kommentarer: