torsdag 18 september 2008

En tung dag

Jag gjorde en budget över hösten, eller ja, jag räknade över inkomster och utgifter. Det ser inte ljust ut. Som det ser ut nu så har vi två alternativ, sälja bilen och därmed bli av med en stor del av lånet, eller flytta till mindre lägenhet. Om vi inte gör något utav detta så kommer vi inte ha råd att göra annat än betala räkningar och handla mat. Och göra något, då menar jag att kunna köpa vinteroverall, skor, kläder osv till Alfons. Julklappar och allt sånt är skit sak samma, men Alfons ska inte bli lidande.

Men usch, sälja bilen känns väldigt jobbigt, det kommer innebära att vi i stort sett inte kommer kunna åka ner till mamma i samma uträckning som nu, jag kommer inte kunna söka jobb på samma sätt, och varje gång vi behöver storhandla så måste vi låna bil. Ett i-landsproblem, jag vet, men vi är verkligen beroende av bilen.

Och flytta känns inte heller speciellt roligt, vi trivs jättebra, och ta en ny lägenhet som är mindre dessutom... nej. Bilen är nog det som ryker först.

Just nu känns allt tungt och det blir inte bättre av att jag och Tobias är ovänner samt att han har fått jobba extra ikväll och därmed lämnat mig och Alfons. Jag och Alfons är också riktiga ovänner idag.

Om en liten stund har jag dock tänkt att åka upp till berget och gå promenad.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att det måste vara jättejobbigt att ha ovisheten. Och visst kan ja förstå att bilen är välbehövlig (även om det går att lösa utan) men får försöka tänka att era liv inte alltid kommer se ut såhär.

Inte konstigt att det går ut över förhållandet när man går och oroar sig ständigt, om du känner att du och alfons behöver komma bort ett tag är ni alltid välkomna hit! jag bor inte stort och definitivt inte vackert, men ibland räcker det att bara komma bort för att få ork till att fortsätta kämpa!