lördag 20 september 2008

Stackars lilla gullunge

Alfons har åkt på sin värsta förkylning hitills. 40 graders feber och jättesnuvig. Stackarn kan knappt andas. Tur det finns piggelin i frysen, vindruvor och dricka i kylen, digestivekex och ostbågar i skafferiet. Det är ungefär det han lever på just nu.

Har varit bra på praktiken idag.
Har pratat med enhetchefen där om jobb, kunde inte lova mig timvik men jag bör få reda på något i början av oktober då jag tänkte att jag skulle ringa dit. Om inte annat så är jag i stort sett lovad jobb under sommaren och det är bättre än inget. Skönt att ha det klart om det i så fall är så att jag är arbetslös/student då.

Försöker verkligen se ljust på framtiden, men jag är en sån person som oroar mig för allt, hela tiden. Verkligen jobbigt.
Igår skrev jag upp telefonnummer till olika enhetschefer jag ska kontakta så snart praktiken är färdig. Ett steg mot ett eventuellt jobb iaf.
Dock känner jag extrem stress och press över att många i min närhete försöker dra mig åt olika håll. Visst, jag skulle gärna flytta, men min man har sitt liv här. Jag vill läsa till sjuksköterska, men jag vill jobba några år före. Jag saknar att ha ett jobb att gå till, en inkomst som kommer i slutet av månaden.
Det värsta är nog att jag vet att jag har väldigt goda referenser, men ändå har jag svårt att få jobb. Jag har erfarenhet, 5 års erfarenhet, men ändå får jag inget jobb. Vart är felet? Har jag för mycket erfarenhet?

Nu ska jag försöka koppla av i soffan innan det är dags att sova. Imorgon väntar ytterligare en dag på IVA. De dagarna börjar gå mot slutet nu...

1 kommentarer:

Anonym sa...

Vad konstigt! När jag klickar på namnet på din blogg, i min blogg, kommer jag till bloggen med gamla designen. Klickar jag på inläggsrubriken kommer jag hit! Mycket märkligt!

Stackars lilla kraken då :( Usch, det är ju så jobbigt att vara förkyld och liten. Hoppas han kryar på sig snart och att du/ni slipper åka på det också!
kram!