tisdag 16 september 2008

Jag önskar mig

I födelsedagspresent önskar jag mig en systemdigitalkamera. Vore så roligt att ha en sådan, tänk vilka fina bilder jag skulle kunna ta! Visst att våran Canon Ixus är bra, men inte tillräckligt bra. Är ju van vid systemdigital från gymnasietiden och jag har inte riktigt kunnat acceptera att jag har fått gå över till "vanlig" digitalkamera.
Så nu vet ni det, den 3 oktober önskar jag mig en systemdigitalkamera. Men jag är inte hemma den 3:dje, utan ni får fira mig före eller efter.

På tal om födelsedag, 24 år i år. Jag närmar mig 25 med stormsteg. En ålder jag har sett fram emot länge. Det känns som om att man blir tagen på större allvar när man är 25 och uppåt. Är det då man räknas som vuxen kanske?

Har hämtat hem gosungen, varit ute med hunden, plockat in tvätten och slängt in middagens kyckling i ugnen. Ekar ganska tomt i både kyl och frys just nu, så barnbidraget på fredag är efterlängtat!

Ikväll måste jag plugga, så är det bara. Har även tänkt att se den nya serien på [tv4] ikväll. Maria Wern - Främmande fågel. Verkar bra.

1 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

Enligt SJ är du inte vuxen förrän du är 26.. så du har ett tag till på dig :P