lördag 27 september 2008

En god natts sömn

Gör underverk! Jag känner mig piggare idag även om förkylningen är värre. Jag har ondare i halsen och hostar så jag knappt har någon röst. Men jag behöver ju inte prata så mycket idag när vi bara ska vara hemma.

Lördag idag, normalt gillar jag lördagar, men de då Tobias sover halva dagen är tråkiga. Annars brukar vi ta en sväng ner mot stan på förmiddagen, titta i lite affärer och ta en fika. Men nu hinner vi sällan det.
Jag har tänkt att jag ska storstäda lägenheten idag, det finns verkligen ett stort behov av det.
Ett projekt jag har är dock att få bort Alfons fina teckning på våran vägg. Han fick ju som sagt tag i en svart krita för någon vecka sedan och gjorde en jättefin teckning. Tyvärr befinner den sig på våra vita tapeter i vardagsrummet. Och jag tycker inte riktigt att den fungerar med inredningen och jag misstänker dessutom att våran hyresvärd inte blir speciellt glad.
Så alternativet är att få bort kritan, eller tapetsera om. Personligen föredrar jag tapetsera om, men ekonomin tillåter nog inte det just nu.
Jag ska även försöka mig på att få in lite bilder här, har lite fina bilder från en promenad i torsdags att visa.

Hoppas ni får en skön lördag.

0 kommentarer: