tisdag 6 januari 2009

En viktig bok

När jag har jobbat i helgen har jag läst Magdalena Graafs bok. "Det ska bli ett sant nöje att döda dig". Jag har i ungefär två år gått och sneglat på boken och funderat på ifall jag ska läsa den eller inte. Nu tog jag tag i saken och köpte boken i förra veckan. Jag ångrar mig inte. Det är en stark bok och man bli illa berörd. Magdalena är en oerhört stark människa som orkat ta sig igenom denna misshandel, flytt med sitt barn, levt i kvinnojourer, blivit sviken av myndigheter men ändå tagit sig upp och nått ett framgångsrikt liv. Att hon dessutom vågat möta mannen som satt ett dödshot på hennes huvud, låtit honom ta en del av barnets liv, och släppt in honom i sitt liv igen som en vän, är helt otroligt.
Har du inte läst boken så rekomenderar jag den verkligen.

0 kommentarer: