onsdag 21 januari 2009

Kurslitteraturens överväganden

Halva veckan har gått och jag ska inte till skolan något mer denna vecka. Känns skönt. Fast jag har dock en del att läsa hemma. Dock har jag problem med kurslitteraturen. Det visade sig att böckerna som mamma fått tag i är en gammal utgåva och jag behöver den nya. Det känns dock så jäkla surt att gå och köpa böcker för 1400:- som jag egentligen inte är helt säker på att jag behöver. Är fruktansvärt kluven, men böcker måste jag ju ha. Och jag kan visserligen enkelt sälja vidare dom sedan.
Jag ska i alla fall ringa till Akademibokhandeln i Skövde sedan och höra om de har böckerna inne. Sen får jag väl överväga beslutet innan det fattas.

Dock är allt detta om omvårdnad väldigt mycket upprepning för mig. Jag har precis läst omvårdnad och känner att jag är väldigt insatt i det redan. Men nu är det visserligen ur sjuksköterskans roll och inte undersköterskans. Babbelbabbel.

Jag har två lediga timmar framför mig, Alfons ska hämtas av farmor sedan som gärna ville hämta honom och det tackar jag absolut inte nej till.

0 kommentarer: