söndag 4 januari 2009

Torsdag 1 januari - Söndag 4 janauari.

I torsdags tog vi det lugnt, var ute och lekte i det fina men ack så kalla vädret. Vilade och myste. Alfons var fortfarande på solstrålehumör. Vi klappade hästarna och lekte med hundarna.

I fredags åkte vi hem igen. Mamma körde oss till Trollhättan och där mötte Tobias upp oss. Vi kikade i lite affärer i Trollhättan men konstaterade att det var bättre att äta lunch och åka hem.
Jag var tvungen att vila en stund när vi kom hem eftersom jag skulle jobba natten. Hela den dagen försvann i en dimma och sedan åkte jag till jobbet. På jobbet var det lugnt och riktigt segt. Extremt trött så det var riktigt skönt att åka hem och få sova!

Igår sov jag tills klockan var 16. Tobias hade då börjat jobba så Alfons var hos Tobias mormor och morfar. Hämtade honom där och myste framför bompa innan han somnade, svärmor kom och jag åkte iväg för ytterligare en natt på jobbet. Snöade på vägen till jobbet så jag hade hoppats på att det var mer snö idag. När jag kom fram till jobbet så upptäcker jag att det viktigaste av allt för att överleva en natt på IVA ligger hemma. Det löste sig ändå, men jag var på lite dåligt humör och tröttade än vanligt på grund av detta. Natten var riktigt seg, jag trodde verkligen aldrig att klockan skulle bli 07.00. Inte många patienter och de som fanns var inte mycket att göra med. Jag har därför läst nästan en hel bok under två nätter.

Idag fick jag gå upp vid 13.30 eftersom Tobias jobbar. Lika bra det för då finns det hopp om att jag kommer kunna sova ordentligt i natt. Alfons och jag har ätit middag och resten av eftermiddagen/kvällen blir nog riktigt lugn. Det känns som om jag inte varit hemma på flera veckor.

0 kommentarer: