torsdag 29 januari 2009

Reflektion

Har suttit de senaste två timmarna och läst om betydelsen att stanna upp och reflektera i sitt arbete. Ganska intressant faktiskt, och jag kommer på mig själv ofta med att tänka "såhär gör ju jag!". Fast nu kände jag när jag var klar med det, att jag måste ta en paus. Efter en stund när man läser sida upp och sida ner om samma sak, så känner man att det bara rullar i huvudet. Så nu har jag bloggpaus!

Omvårdnaden blir mer och mer begriplig och intressant destu mer jag läser. Nu känner jag mig inte lika tveksam till kursen som innan. Men det kan ju faktiskt ändra sig ungefär 20 gånger under dagen.

1 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

vilka knasiga barn vi har.. hoppas du får vila lite nu under dagen!

Visst känns det lönlöst! Jag kände på allvar att jag gjort något fel och att hon inte tyckte om mig, när hon var som värst igår. Men idag kan jag ju mer tänka att "det är ju för att hon vet att jag älskar henne så som hon vet att hon kan bete sig sådär.." Men fråga mig igen nästa gång hon gapar och skriker om jag tänker så.. ;P