tisdag 6 januari 2009

Godmorgon tisdag!

Igår tog vi en impulsresa ner till Jönköping, för att besöka IKEA. Därifrån kom vi någon timme senare med en ny säng till Alfons. Han var verkligen i behov för att vyta ut spjälsängen, då han dels klättrar ur den och dels irriterar sig på spjälorna. Nu har han istället en stor säng som passar en stor kille. Köpte även nya lakan, ny madrass, täcke och kudde till honom. Tyckte det var lika bra att byta ut allt samtidigt. Det känns dock lite konstigt, att han helt plötsligt har blivit så stor att han har en vanlig säng. Det var ju inte länge sedan han var för liten för spjälsängen.


Idag tar vi det ganska lugnt. Jag ska börja plocka undan lite julsaker när jag fått i mig mitt kaffe. Sen när Tobias slutar vid 14 tiden så ska vi åka till Skövde för att träffa hans pappa.
Känner verkligen att det är hög tid att få bort julsaker, för nu börjar jag lessna och känna att det är plåttrigt. Jag tycker tiden har gått oerhört fort sedan det var julafton, snart två veckor sedan!

1 kommentarer:

MADELEINE sa...

Vilken fin, vad kostade den?? Är oxå ute efter en säng till dottern. FIn blogg!!