måndag 26 januari 2009

Framtidsdrömmar

Något som jag tycker är viktigt i livet när det är stressigt och kaosartat omkring, är att ha framtidsdrömmar. För mig känns livet som mycket stress och kaos just nu. Det har och göra med allt det nya i skolan, omställningen att ha seminarium, salstenta och föreläsningar jämfört med att läsa allt på egen hand och ha muntliga förhör med stödsanteckningar, är jättestor. Jag har kanske en viss studieteknik, men att plugga högskola jämfört med komvux/gymnasie är en stor skillnad.

Jag försöker att ofta tänka på framtiden. Livet om tre år när jag är nybakad sjuksköterska och förhoppningsvis påbörjar mitt första jobb. Det är spännande och roligt att tänka på det. Samtidigt så tänker jag på hur stor Alfons kommer vara. Han kommer vara nära sitt första skolår. Och förhoppningsvis dröjer det inte länge förrän han blir storebror. Vi kommer troligtvis att köpa hus, om det inte redan har blivit av. Det är spännande tankar som håller mig flytande och tycker att det är värt att kämpa i tre år för min examen.

0 kommentarer: