torsdag 29 januari 2009

Galet trött!

Jag kommer nog inte ens ihåg senast jag var såhär trött. Alfons vaknade vid 23.30 igår kväll och somnade om runt 04-tiden imorse. Klockan 06.45 ringde klockan och signalerade att vi skulle vara på dagis 07.30. Alfons var trött, jag var trött. Men jag har fått iväg honom till dagis och bara det ljusnar lite mer ute ska jag ägna mig åt skolan.
Ni som känner mig, ni vet att jag är en nattsuddare och ännu mer när Tobias jobbar natt. Så när Alfons vaknade hade jag naturligtvis inte gått och lagt mig. Jag tror att jag tog med Alfons in till mig när klockan var vid 03. Så jag har sovit ungefär fyra timmar. Men med kaffe så kommer den här dagen att ordna sig.

På något sätt så känns det ändå idag som om det var värt att sitta uppe. Det slutade med att jag redde upp mycket av det förflutna här i Falköping. Och det kändes bra. Framförallt kändes det oerhört skönt att få en ursäkt. Tack till dig som gav den.
Nu verkar det som om vi kommit så långt att vi i alla fall kan hälsa på varandra. Det är ett stort steg efter fyra år.

0 kommentarer: