söndag 4 januari 2009

Tisdag 30 december

På förmiddagen i tisdags kom mamma. Jag var på uruselt humör och irriterad. Nu i efterhand har jag insett att det berodde på spänningarna i kroppen inför begravningen.
Vi kom i tid till kyrkan och begravningen var jättefin. Under begravningen var första gången som jag verkligen kom till insikt med att Ronald är borta. Han kommer inte komma hem något mer, han kommer inte finnas med på kalas, fika eller träffa honom på stan. Det är tomt. Men det blev ett fint avsked och det kändes väldigt bra att så många kom för att säga adjö.
Efteråt var jag med en stund hemma hos övriga familjen, men kände att jag hade mycket att tänka på och ville åka hem. Vilket jag gjorde, och hemma låg både mamma och Alfons och sov.

Vi tog en sväng ner på stan och kollade lite på rean. Tyckte inte att det fanns något vettigt, inte ens till Alfons, så jag handlade lite till ordinarie priser istället. Mamma hittade däremot en hel del. Vi hämtade Tobias på vägen hem och åkte och handlade lite.
Kvällen spenderade vi i soffan. Mysigt! En ganska lugn dag, men ändå en tung dag fylld med sorg.

0 kommentarer: