måndag 19 januari 2009

Överlag en bra dag

Det har varit en bra dag idag. En självsäker Malin som stegade in på Hälsohögskolan i morse. Kändes så skönt att inte vara nervös. Jag tror att mitt sammanbrott förra veckan gjorde mig starkare och mer självsäker.

På förmiddagen hade vi kursstart. Där fanns jag inte med på listan, ingen Malin Johansson. What!? Jag registrerade mig som Malin Johansson förra måndagen, utan problem. Släppte det och lyssnade på två timmars information, samt en timme med gruppen jag kommer tillhöra i fem veckan framöver. Det är lite tråkigt att man bara är i samma grupp i fem veckor, men samtidigt tror jag att det är extremt nyttigt för min självutveckling att ständigt utsättas för nya människor.
Efteråt gick jag för att fixa mitt datorkonto. Utan problem. Jag kom till och med tåget 12.01 hem, vilket gjorde att jag var hemma två timmar tidigare. Hämtade ut paket på ICA, med supersnygga kläder. Åkte till Lärcenter för att leta efter kursböcker, och fick till svar att dessa böcker tillhör lärarna och inte är till utlån. What?! igen.
Varför finns då böckerna med på hemsidan där det tydligt står att de finns för utlån?!

Jag åkte sedan hem och konstaterade att jag får köpa en bok. Åt lunch och skulle registrera mitt datorkonto. Allt gick väl, tills jag började fundera över mitt användarnamn. rima. Hm. Det står för Rixman Malin. What?! ytterliggare en gång. Vad innebär detta? Är jag alltså registrerad på högskolan som Malin Johansson, men i alla kurser som Malin Rixman? Tar jag upp två platser? Eller vad händer?
Har i vilket fall som helst skickat iväg ett mail till studievägledaren på skolan, för att se om hon kan hjälpa mig. Jag vet ju inte vem jag ska vända mig till för att få rätt namn i alla system.

Det har varit en intensiv dag, och nu sitter jag och försöker få tag i boken på blocket. Ska skriva ut papper inför föreläsningen imorgon, samt överföra mitt schema till almanackan. Sen ska jag duscha, och måla naglar. Imorgon är det sovmorgon då skolan inte börjar förrän 13. Seg tid, men å andra sidan så får Alfons en kort dagis-dag.

0 kommentarer: